Je woning is de plek waar het met je gezin gezellig en hectisch kan zijn en waar je je veilig moet voelen en het veilig moet zijn. Met de alarmdiensten van Verisure staat er altijd (en razendsnel!) iemand voor je klaar om je te hulp te schieten.
Je woning beveiligen tegen inbrekers en andere noodsituaties, hoe doe je dat? Je kunt een videodeurbel installeren, maar dat is, zegt Robèrt Wijmans, operations manager bij Verisure, toch een beetje schijnveiligheid. Wijmans: ‘Het deurbelsignaal wordt automatisch doorgegeven aan je mobiele telefoon. En dan? Je ziet alleen dat iemand voor je deur staat, maar je houdt er niemand mee buiten. Er zit ook geen opvolging achter. Is iemand naar binnen geglipt, dan wordt er geen automatisch alarm geslagen en waarschuwt vervolgens niemand de politie. Laat staan dat er een surveillancedienst naar je huis wordt gestuurd om de situatie onder controle te krijgen.’ Met als gevolg dat er een onveilige situatie blijft bestaan voor je gezin.
Snelle interventie
De alarmdienst van Verisure maakt het verschil door gebruik te maken van slimme technische oplossingen. Wijmans spreekt over ‘beschermingsbarrières’ met een onmiddellijke menselijke opvolging in het geval van een alarm: ‘Denk aan bewegings- en schoksensoren, camera’s, bedieningspanelen met een alarmknop, maar ook rook- en watermelders. Die staan 24/7 in verbinding met de meldkamer.’ Verisure maakt alleen gebruik van haar eigen gecertificeerde meldkamer waar exclusief de alarmsignalen worden afgehandeld van de eigen klanten. Alleen Verisure (Europees marktleider en inmiddels actief in zeventien landen wereldwijd) heeft in Nederland een versnelde verbinding met de politie, zegt Wijmans: ‘Wordt er ingebroken en bijvoorbeeld een deur geforceerd, dan wordt er onmiddellijk een digitaal alarm gestuurd naar onze meldkamer. Dat komt binnen in ons alarmafhandelsysteem waarin alle informatie al is ingevuld. Onze operator hoeft de alarmmelding alleen nog maar te verifiëren (is het een echt of een vals alarm?) en met één druk op de knop door te zetten naar de landelijke meldkamer van de politie. Dus geen minutenlange telefoongesprekken met de agent, maar een concrete melding die slechts een paar seconden in beslag neemt waarna de hulpdienst meteen actie kan ondernemen.’
Professionele aanpak
De zeer snelle interventie bij noodsituaties is tekenend voor de professionele aanpak van Verisure. Wijmans: ‘Interventie betekent ook: het zonodig sturen van surveillanten. En bijvoorbeeld, bij een levensbedreigende situatie wanneer een klant thuis is, op afstand ondersteuning bieden via onze VoiceBox. Met die open communicatielijn kan bijvoorbeeld ook een inbreker worden aangesproken om het pand te verlaten, of een ZeroVision worden geactiveerd, een rookgordijn dat het zicht binnen 60 seconden ontneemt. Anderzijds kan ook lekkage worden gedetecteerd en daarmee een dreigende waterschade worden voorkomen door direct alarm te slaan bij de juiste contactpersonen. Zo weet je dat er voor een maandelijks bedrag, via (op afstand) onderhouden alarmcomponenten die passen bij jouw gezinssituatie, altijd iemand klaarstaat om je te hulp te schieten.’
Ga voor meer informatie naar https://www.verisure.nl/