Sinds het najaar haal jij jouw Napoleon kogels niet meer uit een plastic, maar uit een waspapieren wikkel. Daarmee bespaart het merk met de jaarlijkse verkoop van zo’n 360 miljoen snoepjes maar liefst 60.000 kilo plastic per jaar. Het wil hiermee bijdragen aan de wereldwijde plasticreductie én een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval.
Waspapier
“We zijn erg trots op deze stap”, zegt Jamila Knoope, marketing manager bij Napoleon. “We weten dat Napoleon een ideaal snoepje voor onderweg is, waardoor de kleine wikkels nog wel eens op straat belanden. Daar moesten we iets mee doen. De waspapieren wikkel vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom, dat is dus een groot verschil met de oude plastic wikkels.” Ze benadrukt overigens wel dat de wikkel thuishoort in de afvalbak. De FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij.
Cola en watermeloen
Maar dat is niet het enige goede nieuws. Het bedrijf ontwikkelde ook twee nieuwe smaken: cola en watermeloen. “We introduceren regelmatig nieuwe smaken. Daarmee spelen we in op trends, ontwikkelingen én de wensen van de consument.” Zo kreeg het bedrijf zo veel vraag naar de smaak cola, die in het verleden ook in het assortiment zat, dat ze besloten het te herintroduceren. “Met het EK-voetbal zullen we straks ook weer een nieuw snoepje op de markt brengen. We vinden het belangrijk om te blijven verrassen.”